JA2hu hírek - 2007. archívum

  • KELLEMES ÜNNEPEKET KÍVÁNUNK!
    2007. 12. 24.

    Meghitt karácsonyt, áldott hanukát, illetve minden egyéb kultúrkör számára hasonlóan pozitív decemberi ünnepeket kíván a JA2hu csapata!

    Boldog karácsonyt!

  • JA3 - Interjú Andrew Kazakovval
    2007. 11. 26.

    Az IGN-esek elcsípték az F3 Games fent nevezett munkatársát, hogy kikérdezzék a készülő Jagged Alliance 3-ról.
    Andrew elmondta, hogy a játékot elsősorban a már meglévő rajongótábornak készítik, de szeretnének újabb játékosokat is bevonni a körbe, aminek folyományaként a mikromenedzsment némiképp egyszerűsödni fog az elődökhöz képest. A játék megjelenése ugyan mostanára volt kitűzve, de inkább egy szűk évvel elhalasztották. Tehát 2008. őszén kell majd résen lenni.

    A játék története az Arulcótól északra fekvő Severna országában játszódik. Négy hatalom rivalizálását követhetjük végig, melyből az egyiket a játék elején megbízónknak kell választanunk. A négy oldal:

    - Severna hadserege
    - a szomszédos Agawan állam reguláris serege
    - egy privát katonai szervezet
    - a helyi gerillaerők

    Természetesen kisebb formációkkal is összefuthatunk majd: csempészekkel, különböző bandákkal, illetve olyan civilekkel is, akik fegyvert ragadnak ügyük érdekében.
    Mindezeken felül játszhatunk olyan játékmódban is, ami egy ötödik harcoló felet is aktivál, méghozzá egyedi harcosokkal.

    Ezúttal is létrehozhatunk majd egy saját karaktert, de természetesen zsoldosokat is bérelhetünk mellé. Őket, visszakanyarodva a Jagged Alliance gyökereihez, egy darab szervezettől lehet majd felbérelni (feltehetőleg az AIM-től), de utunk során találkozunk majd helyi NJK-kal is, akiknek egy része vezetőként vagy fegyveresként felvehető lesz. Összesen 40 zsoldossal lehet majd dolgunk, amiből 30 visszatérő ismerős, 10 pedig teljesen új lesz. Jó hír, hogy a katonák nem vesztették el személyiségüket, és nem felejtettek el egymásra (pozitívan vagy negatívan) reagálni sem.

    A fegyverek listája várható módon változni fog. A hasonló tulajdosnággal, de más névvel rendelkező csúzlikból csak egyet-egyet hagynak meg az átláthatóság jegyében, a fegyverek alapértékeinek és elmaradhatatlan módosításaiknak kialakításához pedig egy fegyvertörténészt is bevontak a munkába.
    Körülbelül 100 féle fegyverrel apríthatjuk majd az ellent, amibe beletartoznak a kések, a különböző lőfegyverek és a gránátok is. A különböző fegyvertípusok közötti különbség állítólag nagyobb hangot fog kapni.
    Van még egy fegvyereket érintő dolog, amivel kapcsolatban Andrew és kollégái nagyon izgatottak, de erről egyelőre többet nem tudhatunk meg. Reméljük, hogy bevállnak a hozzá fűzött remények.

    Bár a játék végső célja a térség békéjének helyreállítása, ez nem feltétlenül jelenti a másik hártom frakció teljes megsemmisítését. A játék nem lineáris, és nem küldetés alapú, noha a megbízónk ad majd teljesítendő feladatokat. Sok megoldást kívánó helyzetbe inkább csak belecsöppenünk majd, de előfodulhat, hogy diplomáciai úton is rendezhetjük őket. Nem árt megbízóink érdekeit és erkölcsi normáit is szem előtt tartani, mielőtt a fegyverrántás vagy a békés tárgyalás között döntünk.

    A készítők nagy hangsúlyt fektettek a játékban előforduló zenék és hangok elkészítésére. A soundtracket hasonlóra készítik, mint az elődökét, nagyon figyelnek a háttérhangok és a fegyverek dörejeinek egyediségére, illetve profi szinkronszínészeket alkalmaznak a játékban felbukkanó karakterek megszemélyesítéséhez.

    Fontos megemlíteni azt is, hogy a játékban lesz többjátékos mód is. Erről azonban többet még nem tudni...

    Az interjú mellé készült négy új screenshot is a játékról:

    Kattints ide, ha nagyobban akarod látni! Kattints ide, ha nagyobban akarod látni! Kattints ide, ha nagyobban akarod látni!
    Kattints ide, ha nagyobban akarod látni!
  • JA2hu BETA.3
    2007. 09. 12.

    Kiadtuk végre a JA2hu harmadik béta verzióját. Ismét javult egy adag elgépelés, de ami még fontosabb, elkészültek a játék honosított képei, illetve az új telepítő. Készítettünk egy leírást is, melyet txt formában mellékeltünk a honosítás mellé. Ennek tartalmát idővel ide a honlapra is fel fogjuk tenni. Fontos még megjegyezni, hogy a JA2hu ettől a verziótól kezdve gyorsabbá vált és kevésbé akad össze vírusvédelmi szoftverekkel. A Letöltés oldal a barátotok.

    Ezzel egyidőben a JA2hu honosítás elérte a 99%-os szintet. Ezzel azt szeretnénk jelezni, hogy a honosítás lényegében késznek tekinthető, már csak néhány extra feature illetve a szövegek teljes átnézése van hátra. Aki tehát a teljesen magyar verzióra várt idáig, az bátran látogassa meg a fenti linket.

    Ebben a hírben lezárjuk a szavazást is, hiszen idő közben a 771 szavazat alapján végeredményül kapott kívánságot is teljesítettük:

    Mit szólnál, ha honosítanánk az épületeken látható feliratokat is?
    Jó lenne - 83,27% Nem érdekel - 3,76% Nem kell- 12.97%

    Az ún. tileseten található feliratok magyarodtak hát (illetve két betöltőképernyő is), de aki továbbra is az eredeti tulajdonneveket akarja látni, annak majdnem ugyanott kell átkapcsolnia telepítéskor a kapcsolót, ahol eddig is tette.

  • HIRED GUNS DEMO
    2007. 09. 09.

    A GC alkalmából megjelent a Hired Guns demója. Letölthetitek a GFI oldaláról (direkt link a letöltésre), de talán gyorsabban hozzájuttok, ha a Pixel Rage weboldallal próbálkoztok. A fájl 731 MB-os mérettel bír. A játék a nem éppen rövid telepítés során közel 18000 fájlt helyez el a merevlemezen, amik összesen valamivel több, mint 2 GB helyet foglalnak.

    A demó főmenüjében még a régi cím olvasható, és játék közben egyértelműen érezhető, hogy a kezdetek kezdetén még Jagged Alliance-ként indult a fejlesztés.
    A grafika tetszetős, a kezelést meg kell szokni, és van még mit optimalizálnia a Mist Landes srácoknak, ha szeptemberben valóban meg akarják jeleníteni a játékot.

  • JAZZ NÉVVÁLTOZTATÁS
    2007. 08. 12.

    A GFI megváltoztatta a JAZZ: Hired Guns címét. Valószínűleg hatalmas marketingfogásnak gondolják a jagged szó használatát, így az új címbe bele is pakolták: Hired Guns: The Jagged Edge.

    A játék weboldalát ennek megfelelően frissítették. Felkerült egy borítóterv(?) és egy új leírás is, amiben valószínűleg nem véletlenül használják a Tons of guns szóösszetételt sem. A játék megjelenését idén szeptemberre ígérik.
    Íme a kép:

    Kattints ide, ha nagyobban akarod látni!

  • JA3 VIDEÓ
    2007. 07. 18.

    Az Akella feltette a honlapjára a Jagged Alliance 3 E3-as bemutató videóját, melyből a korábbi képek származnak. Az oldalon kooperatív és egymás elleni multiplayer játékmódokat is ígérnek, ami több, mint jó hír!

    Itt a közvetlen link a videóra. Egy 122 Mb-os avi fájlról van szó, amit meglepő módon a Quicktime Player játszik le legjobban.

  • JAZZ: HIRED GUNS HÍREK
    2007. 07. 13.

    Noha a GFI nem teszi tiszteletét az idei E3-on, nem szeretne lemaradni a JA3 mögött, így megjelentetett néhány újabb képet és egy videót a körökre osztott harcot alkalmazó JAZZ-ről.

    Az új képek:

    Kattints ide, ha nagyobban akarod látni! Kattints ide, ha nagyobban akarod látni! Kattints ide, ha nagyobban akarod látni!
    Kattints ide, ha nagyobban akarod látni! Kattints ide, ha nagyobban akarod látni! Kattints ide, ha nagyobban akarod látni!

    További képek itt!

    Youtube videó itt!

  • JA3 HÍREK
    2007. 07. 13.

    A Gamespotnak lehetősége nyílt megtekinteni a JA3 E3-s bemutató verzióját. Nem sok újdonságról számoltak be. Scope, Shadow és Malice szerepelt a demóban, és egy épületet tisztítottak meg a rosszfiúktól. A játék helyszíne Dél-Amerikára változott (feltehetően a JAZZ miatt), de ez nem fog sok változást okozni, hiszen így is fiktív államok fognak szerepelni benne.
    Ami jó hír, hogy a Sir-Tech Canada folyamatosan tanácsokkal látja el a fejlesztő Akella embereit, ami viszont kicsit rossz, hogy a játékot csak 2008 végén tervezik megjelentetni.

    A jaggedalliance.pl fórumán leltük a következő képeket (sajnos elég idétlen méretűek):

    Kattints ide, ha nagyobban akarod látni! Kattints ide, ha nagyobban akarod látni! Kattints ide, ha nagyobban akarod látni!
      Kattints ide, ha nagyobban akarod látni!  

  • JA2hu Gy. I. K.
    2007. 06. 24.

    Elkészítettünk egy Gyakran Ismételt Kérdések részt az Infók oldalon (melynek korábban Ja2hu volt a neve), hogy egyszerűsítsünk mind a ti, mind a saját dolgunkon, ami az információ-átadást illeti. Kérünk titeket, hogy ezentúl kérdés előtt mindig olvassátok el a Gy. I. K.-ot!

  • JA3 HIVATALOS HONLAP
    2007. 05. 29.

    Elindult a Jagged Alliance 3 hivatalos oldala. Egyelőre csak egy kép látható rajta, melyről Shadow néz ránk morcosan. A képre kattintva a JA2 hivatalos oldalára jutunk jelenleg.

    Kattints ide, ha nagyobban akarod látni!
  • JA2hu BETA.2
    2007. 05. 17.

    Közzé tettük a JA2hu második béta verzióját. Rengeteg elgépelést javítottunk, az inputbeli hibák is orvoslásra kerültek, és ha véletlenül az Unfinished Bussiness Data mappáját találta meg a játék, akkor a játék elején értesíti a felhasználót a hibáról. Legyenek szívesek átfáradni a Letöltés oldalra!

  • JAZZ RÉSZLETEK
    2007. 05. 06.

    A GFI JAZZ: Hired Guns oldalán felbukkant néhány zsoldos arcképes leírása. Van egy-két ex-különleges alakulatos közöttük (SAS és CIA), van egy oroszlánvadász és pár voodoo hívő, de akad egy Norman Batesre hasonlító kiugrott csapos is.

    Került ide még néhány újabb kép is a játékból. Megfigyelhetünk egy robbanást, egy sarkon kikandikálást és egy a szavannát átszelő csermelyt:

    Kattints ide, ha nagyobban akarod látni! Kattints ide, ha nagyobban akarod látni! Kattints ide, ha nagyobban akarod látni!

  • JA3 RÉSZLETEK
    2007. 05. 05.

    Rákérdeztünk a JA3 egyik designerénél, Richard Therriennél, hogy mi az álláspotja a Napalm által tett összehasonlításról. Nem kívánt pontról pontra végighaladni a blogbejegyzésen, de néhány dologról biztosított minket:

    A 20 küldetés valójában 20 csomópont lesz, melyek elfoglalása vagy elérése kapcsolóként indít el újabb eseményeket és helyez meglévőket más megvilágításba.
    Gondoljunk a JA2 esetében például arra, amikor elfoglaljuk a kórházat. Ez bekapcsolja Elliot és Deidranna párbeszédét, aminek hatásaként csapatok fognak érkezni a kórházhoz és a többi helyszínt edzettebb és jobban felszerelt katonák fogják védeni.
    A JA3-ban körülbelül 20 ilyen kulcshelyszín lesz, némileg nagyobb befolyással, mint az elődnél (hiszen ne feledjük, a játéknak 4-5 szemben álló félt kell szem előtt tartania), s ezek egymástól történeti szempontból függetlenek lesznek, tehát nem okoznak majd semmiféle linearitást a játékmenetben.

    Amikor a JA3D még élő projekt volt, a JA3 terveiben valóban egy osztag szerepelt csak, maximálsian 6 vagy 8 fővel. Azóta azonban megváltozott néhány dolog, köztük ez is.

    Megtudtuk azt is, hogy a körökre osztott harcrendszert személy és kezdeményezés alapúra szeretnék változtatni. Ennek fényében, ha például három frakció katonái is jelen vannak egy csatában, a játékosnak nem kell végigvárnia mindhármat, mire léphet a saját katonáival. Mivel minden katonának saját kezdeményezés értéke van, egyénenként kerül rájuk a sor, így némileg interaktívabb lesz a harc, és hogy a taktikázáson se essen csorba, lehetőség lesz bevárni egymást a katonáinkkal, ha úgy akarjuk, és így léphetünk velük egyszerre is.
    Ennek ellenére valószínűleg megmarad a JA2-ben megszokott csapat alapú harcrendszer is, mint lehetőség.

  • JAZZ: HIRED GUNS HÍREK
    2007. 04. 26.

    Úgy illik, hogy a JA3 után a csapattársból lett rivális GFI játékráról is szóljunk pár szót. Sajnos a legfrisebb hírek ezúttal is pár hónaposak, és nem sok kézzel foghatót tartalmaznak, de ha az ígéretek bevállnak, a JAZZ komoly konkurenciája lehet a JA3-nak. Az alábbiakat a feljesztő cég (MIST Land) egyik feltételezett munkatársa, Napalm írta a cég blogjára, összehasonlítva a JA3 és a JAZZ ígéreteit (persze várhatóan elég egyoldalúan):

    Mikromenedzsment
    JA3 - 20 kulcspont, mely állítólag többet jelent, mint 20 küldetés, de Napalm szerint csak azért választották a kulcspont elnevezést, hogy ne törjék le a rajongókat.
    JAZZ - Szektorokra osztott térképet ígérnek, melyen az elfoglalt szektorokat lehet fejleszteni: milícia képzés, zsoldosok felbérelése védelemre, új épületek és erősítések felhúzása.

    Zsoldosok
    JA3 - Egy csapat maximum 6 fővel. Miért is kellene több? - kérdezi Napalm ironiukusan. Így a szabadságot csak az jelenti, hogy milyen sorrendben végzed el egymás után az A és B feladatokat.
    JAZZ - Hat maximálisan 6 fős csapat, azaz összesen 36 zsoldos. Elképzelhető, hogy ennél több is lehet. A modok számára feltétlenül nyitva hagyják ezt a lehetőséget.

    Grafikus motor
    JA3 - Silent Storm motor, minden jóval és széppel, amit az tud.
    JAZZ - Saját motor (Alfa Antiterror fejlesztett változata), mely nem csak szebb effektekkel rendelkezik, mint az SS motor, de nagyobb területek kezelésére is képes.

    A konfliktus résztvevői
    JA3 - 5 frakció, melyből 4-hez lehet csatlakozni.
    JAZZ - 6 nagy frakció és 12 kisebb csoport, melyek magatartását befolyásolják tetteink, s melyektől különféle segítségeket kaphatunk. A Butsi bennszülött törzsből például milíciát képezhetünk, vagy akár önállóan harcoló zsoldoscsapatokat is.

    Egyéb
    JA3 - Napszak váltakozás és időjárás, melyek változtatnak a játékmeneten. A szélviharok például lassítani fogják a haladást.
    JAZZ - Napalm itt kénytelen volt elárulni, hogy az ő játékukban még nincs implementálva a napszakok váltakozása, és valószínűleg a megejelenésig már nem is lesz rá idő. Később egy addon formájában tervezik majd kiadni ezt a feature-t.

    A JAZZ további jellemzői
    - Paradise Island - egy sziget, ahol a turistákból lehet pénzt keresni.
    - Reptér - a közlekedés egyik alternatívája.
    - Vasút - Nyersanyagok szállítására a bányákból a kikötőkbe. Az üres szektorokba újabb vasútvonalak is építhetők.

    Talán Napalmék kicsit átestek a ló túloldalára a zsoldosok és a frakciók létszámával, valamint a mikormenedzsment mélységével, de majd meglátjuk, hogy mennyire bonyolítják illetve teszik színesebbé ezek a tényezők a játékot.
    A megjelenésig még várni kell, addig maradnak a képek:

    Kattints ide, ha nagyobban akarod látni! Kattints ide, ha nagyobban akarod látni! Kattints ide, ha nagyobban akarod látni!
    Kattints ide, ha nagyobban akarod látni! Kattints ide, ha nagyobban akarod látni! Kattints ide, ha nagyobban akarod látni!

    További képek itt!

    Végül álljon itt egy videó, mely a JAZZ-ről készült valamikor az év elején:
    Jazz: Hired Guns videó

  • JA3 HÍREK
    2007. 04. 24.

    A Bear's Pit fórumot lapozgatva bukkantunk rá néhány újabb infóra és egy nagy adag képre a Jagged Alliance 3-mal kapcsolatban.

    A trükkös Akella csak az orosz nyelvű oldalain számolt be arról, hogy a JA3 valamiféleképpen bemutatásra fog kerülni, azaz most már került a 2007-es moszkvai KRI nevezetű játékfejlesztői konferencián. A legjobb debütáló versenykategóriában indult is a játék, de a Haggard Games által fejlesztett Death to Spies elvitte előle a díjat.

    A képek az orosz Absoulte Games oldaláról származnak. Elég jó rendszerességgel kerülnek fel újak a játék éppen aktuális állapotáról. Hatot átcsempésztünk ide is. A felső sor január-február körüli képeket mutat, az alsóban pedig a legfrisebbekből látható három darab március végéről.
    A katonák még egyenarccal rendelkeznek, de érdemes megfigyelni, hogy a felszereléstől függően változik a képük, továbbá felhívnám a figyelmet a térképre is. Az alsó sorban a GUI is frissebb változatnak tűnik.

    Kattints ide, ha nagyobban akarod látni! Kattints ide, ha nagyobban akarod látni! Kattints ide, ha nagyobban akarod látni!
    Kattints ide, ha nagyobban akarod látni! Kattints ide, ha nagyobban akarod látni! Kattints ide, ha nagyobban akarod látni!

  • ÚJ WEBCÍM
    2007. 04. 19.

    A JA2hu új címe a következő:

    http://ja2hu.atlasdesign.hu

    Kérünk mindenkit, hogy ezentúl ezt a címet használja. A Könyvjelzőkben és Kedvencekben is tessék lecserélni a régi címet az újra!

  • JA2hu BETA.1
    2007. 04. 12.

    Elkészült az JA2hu első valóban bétának nevezett béta verziója. Az alábbiak jellemzők rá:

    - Lefordítottuk a szöveges állományok teljes egészét.
    - Honosítottuk a laptop és a kezelőfelület összes angol nyelvű szöveget tartalmazó képét.
    - Finomodott az elválasztás és a szövegtördelés.
    - Mostantól lehet ékezetes karaktereket bevinni a megfelelő helyeken (ZSEPI, játék mentése).
    - Javítottunk egy marék elírást.
    - Dezzy megszüntette a memóriaszivárgások nagy részét, így remélhetőleg stabilabb lett a játék.

    Nyomás a Letöltés oldalra! Amíg az új verziót telepítitek, megcsodálhatjátok a BETA.1-ről készült képeket kicsit lejjebb az oldalon.

  • JAGGED ALLIANCE MOZIFILM
    2007. 03. 09.

    A Hardwired értesülései szerint a Strategy First szerződést kötött a Union Entertainmenttel a Jagged Alliance megfilmesítésére. A nem túlságosan ismert Nick Nunziatát bízták meg a produceri feladatokkal, aki jelenleg a Grizzly Park és a Meg című filmeken munkálkodik (mindkettő a horror kategóriát gyarapítja).

  • SZAVAZÁS VÉGE - ÚJ SZAVAZÁS
    2007. 03. 02.

    A két hónappal ezelőtt kiírt szavazásra összesen 183 szavazat érkezett. Ezek eloszlása a következő:

    Hogy tetszik a telepítő?
    Nagyon kellett már 44,26%
    Hangulatos 43,72%
    Idétlen - de jó 8,20%
    Miért ilyen debil? 2,73%
    Nem tetszik 1,09%
    Összes szavazat: 183


    A szavazók közel 44%-a szerint jó, hogy van végre telepítő a JA2hu-hoz, pont ugyanennyi hányaduk szerint hangulatos is lett, kevesebb mint 10%-uk kissé idétlennek találja, és alig 4% fejezte csak ki a nem tetszését. Köszönjük a szavazatokat!

    Az új szavazás arra kíváncsi, hogy mit gondoltok arról, ha honosítjuk a játék taktikai nézetében látható feliratokat is, melyek többnyire házak oldalán találhatók (Store, Hospital, stb.).

  • JAZZ: HIRED GUNS HONLAP
    2007. 02. 28.

    A GFI készített egy kis lélegzetvételű honlapot a JAZZ: Hired Guns című készülő játékukhoz. Íme az oldal, ahol megtekinthető a játék emblémája és néhány játékkép melyeken megnézhetitek az új (immáron nem JA-s) interfészt és néhány saját karakter arcát. A rövid és marketingszagú leírás lényegét lefordítottam:

    Afrika kontinense sosem volt barátságos hely. Áthatolhatalan dzsungel, vad bennszülöttek, félig anarchista országok és gyakori fegyveres összetűzések. Ebben a környezetben kell a zsoldosaidat irányítnod, és segítségükkel megfékezned az őrült agresszorokat. Siker esetén felcsendülhet a jazz muzsika, mivel az ősi tradíció szerint a diktátorok temetésén jazz-t kell játszani (Érdekes - a ford.).

    A játék , mely egy híres sorozat következő része lett volna, most új utakon jár, és különálló játékként fog megjelenni, a saját hőseivel, a saját történetével és számos újítással:

    - Szabad mozgás a globális térképen.
    - Aktívan tevékenykedő csoportok, akiket barátunkká fogadhatunk. Mindegyik valamilyen különleges bónuszt adhat nekünk.
    - Több, mint 150 fegyvertípus, melyet kedvünkre módosíthatunk.
    - Az elfoglalt szektorokat katonailag és gazdaságilag is fejleszthethjük (bármit jelentsen is ez - a ford.).
    - Fejlett párbeszédrendszer támogatja ügyünket.
    - A játékmenet nem lineáris, és többféle befejezési lehetőség is akad.
    - Nem kell minden esetben a fegyverekért nyúlni. Bizonyos szektorokat diplomáciai úton, vagy felajánlások segítségével is elfoglalhatunk.
    - Minden és mindenki elpusztítható. A házak felrobbanthatók, a bokrok kiszakíthatók a helyükről és minden egyes fa kidönthető.

    És ez bizony még nem a teljes lista. A játék ennél sokkal többet tartogat!

    És végül álljon itt néhány kép a játékból:

    Kattints ide, ha nagyobban akarod látni! Kattints ide, ha nagyobban akarod látni! Kattints ide, ha nagyobban akarod látni!

  • WIP 5.4
    2007. 02. 03.

    Mivel felbukkant egy bosszantó hiba, amely lefagyasztotta a játékot, mikor nem zsoldos karakterek (Skyrider, Joey Graham, Kulba házaspár) kísérésére kerül sor, az 5-ös WIP-ből most kiadunk még egy változatot, mely orvosolja a hibát. A javításon kívül további finomhangolásokat is ejtettünk a szövegek egy jelentős részén. Remélhetőleg most már lezárhatjuk ezt a verziót, és továbbléphetünk a béta felé. Ehhez azonban előbb le kell töltenetek a mostanit, és letesztelni, hogy a hiba nálatok is megoldódott-e.

  • JA3, JA3D ÉS JAZZ: HIRED GUNS
    2007. 01. 29.

    A Strategy First Interactive az eredeti tervek szerint két új Jagged Alliance játékot szeretett volna kiadni, karöltve a Game Factory Interactive-val. Az egyik a Jagged Alliance 3D, mely a vízió szerint egyfajta küldetés alapú JA2 lett volna 3D-ben, a másik pedig a Jagged Alliance 3, melyet az igazi folytatásnak szántak. A JA3D-t gyorsan el akarták készíteni, mintegy űrkitöltő gyanánt, amíg el nem készül az új örömöket ígérő JA3.
    A SFI biztosította a Jagged Alliance lincenct, a GFI pedig vállalta a költségeket és a fejlesztést kiadta az orosz MiST Land South cégnek, akik 2004-ben nekiálltak dolgozni, és mág abban az évben meg is jelentek az első képek a játékból, melyen ismerős zsoldosok voltak láthatóak egy elég elnagyoltnak mondható 3D-s afrikai környezetben.
    2005-ben a MLS bejelentette, hogy a Jagged Alliance védjegyének tekinthető körökre osztott harcot valós idejűre szeretnék cserélni. Ez meglepte az SFI-t, aki azonnal vétót gyakorolt. A MLS ekkor úgy döntött, hogy a tervezett két játék mellé csak azért is elkészítenek egy valós idejű harcot alkalmazó játékot, melyet a nem túl frappáns African Alliance címmel jelentettek be. Az ismét meglepett SFI ekkor megvonta a Jagged Alliance 3 jogait a GFI-től, csak a JA3D-t hagyva nekik.
    A 2006-os E3 kiállításon bemutatásra került a JA3D béta előtti változata, mely kedvező fogadtatásra talát. A játék nagyban hasonlított a Jagged Aliance 2-höz, azzal a különbséggel, hogy teljesen 3D-s és a Deadly Games-hez hasonlóan küldetésorientált. Ezután az SFI és a GFI nézeteltérésbe keveredett, melynek folyományaként augusztusban az SFI megvonta az összes Jagged Alliance jogot a GFI-től, aki feloszlatta a MIST Land South-t.
    A Jagged Alliance 3 ügyét a SFI saját kézbe vette, és mint a kettővel ezelőtti hírből tudhatjátok, jelenleg az orosz F3 cég fejleszti a szintén orosz illetőségű Akella bábáskodása mellett.
    A Jagged Alliance 3D a GFI-nél maradt, viszont a megvont jogok miatt át kell tervezniük az összes karaktert és a történetet. Természetesen a játék nevét is meg kellett változtatniuk, így a JA3D projekt mostantól JAZZ: Hired Guns néven fut. A tavaly szeptemberi hírek alapján, kissé ironikusan, szakítani szeretnének a küldetséorientáltsággal, és egy a JA2-höz hasonló térképes stratégiai réteget szeretnének implementálni az új nevű játékukba, mintegy konkurenciát állítva az SFI Jagged Allience 3-ának...

  • WIP 5.3
    2007. 01. 22.

    Az 5-ös WIP utolsó verziójába bekerült a tárgyak és személynevek ragozása, illetve sikerült kiszűrni néhány érdekes hibát is. Ezen felül rengeteg elírást javítottunk, tehát mindenképpen érdemes letölteni a mostani verziót.

  • JA3 - RÉSZLETEK A KÉSZÜLŐ JÁTÉKRÓL
    2007. 01. 04.

    Az orosz Game World Navigator magazin interjút készített az F3-mal, azaz a Jagged Alliance 3 készítőivel, mely játék kiadója Strategy First Interactive (aki a Disciples III létrehozása mellett ezügyben is szövetségre lépett az orosz Akellával). A következő részleteket tudtuk meg a magazinból:

    - A játék a Silent Storm motor grafikailag és fizikailag fejlesztett változatát használja.
    - Egy darab 6 (talán 8) fős csapatot irányíthatunk, melynek tagjait 40 zsoldos közül választhatjuk ki. Köztük 12 új arccal lehet találkozni, a többiek mind régi ismerősök lesznek.
    - A helyszín egy afrikai banánköztársaság, ahol négy egymással többé-kevésbé szemben álló fél közül választhatunk megbízót. Ezen felül lesz egy a bogarakhoz hasonlóan ki-bekapcsolható ötödik, nem játszható, különleges frakció is...
    - Az RPG elemek, a zsoldosok egymáshoz való viszonyulása, a fegyverek javítása és módosíthatósága benne lesz a JA3-ban is.
    - Nagyobb hangsúlyt kap a taktikai harc, és kisebbet a menedzsment. Így milíciaképzés sem lesz.
    - A harc körökre osztott lesz, de a katonák kezdeményezés alapján fognak sorban egymás után következni, így egyszerre mindig csak egy valakivel léphetünk (hasonlóképpen, mint a Falloutban).
    - A térkép nem szektorokból fog állni. A rajta való utazás folyamatos lesz, és amikor ellenséggel találkozunk, a helyszín alapján véletlenszerűen generált harcmezőn kell megvívnunk velük. Természetesen a fontosabb helyszínek előre meg lesznek építve.
    - A napszakok váltakozni fognak, illetve lesz változó időjárás is, melynek hatóterülete az ígéretek szerint a térképen is látható lesz.
    - Lesznek járművek, melyeket ezúttal is csak a térképen való utazásra használhatunk, illetve lehetőség nyílik majd a csomagtartójukba bepakolni.
    - Megbízónktól 20 küldetést fogunk kapni, ezen felül az összesen 40 darab NJK némelyikétől is kapunk majd mellékküldetéseket, melyeknek több megoldása is lehetséges lesz.

    Az alábbi három szkenelt kép nagyjából bemutatja, hogyan fog kinézni a játék:
    ja2_01 , ja3_02 , ja3_03

  • BOLDOG ÚJÉVET! - WIP 5.2 ÉS ÚJ SZAVAZÁS
    2007. 01. 03.

    Boldog új évet kívánunk minden JA2hu játékosnak és JA2 rajongónak!

    Az év első kiadványa a WIP 5.2, mely az előző verzióhoz képest több elgépelést javít és néhány programbeli változtatást is tartalmaz. Újabb apró lépések a stabilabb és jobb honosítás felé. Irány a Letöltés oldal!

    Az új év megérdemel egy új szavazást is. Az előző kérdésünkre durván egy hónap leforgása alatt 107 válasz érkezett a következő megoszlásban:

    Szeretnéd, ha lefordítanánk a Patusco féle JA2 útmutatót?
    Igen - 63,55% Mindegy - 34,58% Nem - 1,87%

    Majdnem kétszer többen szeretnék, hogy lefordításra kerüljön az útmutató, mint ahány szavazónak mindegy. Az eredményt számításba fogjuk venni a továbbiakban. Köszönjük! Új kérdésünk a következő:
    Hogy tetszik a JA2hu telepítője?


  • JA2hu hírarchívum



    2004-2006
    Az összes hír a 2004-es kezdetektől a 2006-os év végén kiadott az 5.1-es WIP-ig.